Lahmacun – tyrkisk pizza

5 11 2008

Ingredienser:

  • Dej:
  • 600 g mel
  • ½ pk gær
  • 2 spsk. olie
  • 3 dl lunkent vand
  • Fyld:
  • 2 løg
  • 1 forårsløg
  • ½ peberfrugt
  • 2 bdt persille
  • 500 g hakket oksekød
  • 1 tsk. paprika
  • 1 tsk. peber
  • 2 tsk. salt
  • ½ ds flåede tomater uden væde

Fremgangsmåde:

Ingredienserne til dejen blandes og æltes grundigt. Vandet tilsættes lidt af gangen. Stilles til hævning ca. 30 min., hvorefter dejen deles i 8 stykker, der rulles ud til runde pitabrød på størrelse med en flad tallerken.

Løg, forårsløg, peberfrugt og persille hakkes fint og blandes i kødet sammen med krydderierne og de flåede tomater, der er skåret i mindre stykker.

Fyldet fordeles på brødene – de ligner små pizzaer. Stilles på bunden af ovnen med 4 stk af gangen eller på  bagepapir på en plade og bages i ovnen ved 250 grader i 20 min.

Lahmacun spises enten varm eller kold med salat til.
I Tyrkiet vil man folde brødene om salaten. 🙂

Velbekomme.

Handlinger

Information

9 responses

11 10 2009
Mehmet

Nu har jeg virkelig lyst til lahmacun 🙂

Godt skrevet 🙂

aaah birde yapabilen olsa simdi 🙂

6 12 2009
the queen

Denne her hjemmeside har hjulpet mig med at lave de bedste tyrkiske retter, det meget lettere at forstå på dansk. Skal lave den til min familie 😀
GOd hjemme side. keep it up abla.
Hele su güllac ve iskender kebabi ne lezzetli olmusdu yaparken.

7 12 2009
alifmim

Det glæder mig at høre, at du fandt siden nyttig “the queen”. 🙂

Hvis du har nogle gode opskrifter liggende, som du ved er god, må du meget gerne sende mig en mail – på suheda@sol.dk

Venlig hilsen
ElifMim

30 12 2009
The queen

Okay det skal jeg nok gør, jeg har nogle stykker som er rigtig gode, når jeg får tid skal jeg nok poste dem til din mail 🙂

Har lavet en mappe med opskrifter, hvor dine også er sat ind 🙂

Selam.

24 03 2010
Ece

Ben yaparim Mehmet:)

27 06 2011
mikkel

fantastisk..

lige hvad jeg ledte efter.

mums

9 10 2012
anonym

Er der andre der har prøvet at brødet bliver helt hårdt i ovnen??

9 01 2013
Nadia

As Salam Aleikum 🙂

Jeg har ledt alle steder for at finde opskriften
På tyrkisk manti, lavet fra bunden. Det eneste
Der kommer frem er noget jeg slet ikke har brug for… Men så så jeg lige din blok, og tænkte om du måske kunne hjælpe mig…

29 03 2014
Maurine

Hi to every one, the contents present at this web site are actually remarkable for people experience, well, keep up the nice work fellows.

Skriv et svar

